1398/11/20 یکشنبه
دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت
دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت زیر نظر شورای فرهنگی وزارت نفت از تاریخ ۲۷/۱/۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز نمود. با توجه به پتانسیل و استعدادهای غنی فرهنگی و هنری و توسعهی آن در سطح صنعت نفت و اشاعهی فرهنگ و هنر در بین كاركنان و خانواده ها؛ هدف از ایجاد این دفتر با تكیه بر سند چشم انداز پانزده ساله تنظیم شده است.
1398/11/20 یکشنبهیکشنبه 20/11/13982020-02-09T13:07:54+03:302/9/2020دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفتدفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت زیر نظر شورای فرهنگی وزارت نفت از تاریخ ۲۷/۱/۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز نمود. با توجه به پتانسیل و استعدادهای غنی فرهنگی و هنری و توسعهی آن در سطح صنعت نفت و اشاعهی فرهنگ و هنر در بین كاركنان و خانواده ها؛ هدف از ایجاد این دفتر با تكیه بر سند چشم انداز پانزده ساله تنظیم شده است.اهداف كلان
<ul>
<li>فراهم ساختن زمینه‌ی رشد، شكوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت انسانی و متعهد به ارزش‌های دینی</li>
<li> ایجاد زمینه‌ی رشد استعدادها و خلاقیت‌های هنری و ادبی از طریق شناسایی، تقویت و معرفی هنرمندان برجسته‌ی شاغل و خانواده های صنعت نفت</li>
<li> معرفی وجوه گوناگون و تخصصی هنر و فرهنگ در نقش آفرینی هنرمندان صنعت نفت</li>
<li> بهره گرفتن از هنر در تبیین و ترویج مبانی فرهنگ و فضایل اخلاقی در بین کارکنان صنعت نفت</li>
<li> ایجاد فعالیت‌های هدایت‌گر و نمونه‌آفرینی هنری و ادبی متناسب با اهداف و برنامه‌ها متناظر با اهداف كلان</li>
</ul>
سیاست‌های سازمانی
<ul>
<li>ارتباط و تعامل سازنده هنری چهار شركت اصلی زیر مجموعه وزارت نفت و شركت های تابعه در تهران و شهرستان ها</li>
<li>توجه به کارکنان و خانواده های هنرمند و استفاده از پتانسیل های آن‌ها</li>
<li> صرفه‌جویی در هزینه‌ها</li>
<li> جذب مخاطبان</li>
<li> گوناگونی و تنوع مضامین و آثار</li>
<li> توجه به تحقیق و توسعه در امر فرهنگ و هنر</li>
<li> استفاده از متخصصان و اساتید هنری (كاركنان و خانواده ها)</li>
<li> ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح هنری کارکنان و خانواده ها در زمینه‌های هنری</li>
<li> افزایش نشاط و بهره‌وری در سازمان</li>
<li> توجه به مكانیزم عرضه و تقاضا با تاكید بر ارزش‌های فرهنگی و هنری</li>
<li> رسالت دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت</li>
</ul>
در یك جمع‌بندی فشرده، دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت كشور می‌ بایست رسالت خود را بر پایه‌ی " شناسایی، تشویق، ترغیب و تربیت عوامل تعیین كننده در تولید آثار فاخر هنری" بداند و تحقق این رسالت نیازمند:
<ul>
<li>ایجاد محیط رشد و پرورش استعدادهای هنری</li>
<li> شناسایی نیازهای واقعی هنری</li>
<li> فعال سازی مكاتب خاص هنری با رویكرد كاربردی</li>
<li> شناسایی استعدادهای واقعی در عرصه‌های مختلف هنرهای هفت گانه</li>
<li> شناسایی آگاهانه مربیان، اساتید، هنرمندان پیش‌كسوت برای حضور در جمع استعدادهای جوان در صنعت نفت</li>
<li> انجام تحقیقات مستمر، برای آسیب‌شناسی عرصه هنر و بهبود روش‌ها</li>
<li> ظرفیت‌سازی در امكانات فیزیكی و تجهیزات مورد نیاز، برای آموزش، تولید و عرصه‌ی آثار هنری</li>
</ul>
راهبردهای اصلی
<ul>
<li>از این رو راهبرد دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت كشور در پانزده سال آینده عبارت است از:</li>
<li>شناسایی، جذب، پرورش و معرفی استعدادهای هنری كاركنان و خانواده های ایشان در عرصه صنعت نفت کشور</li>
<li> تاكید بر خَلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه جهت موارد کاربردی در شرکت‌های اصلی و فرعی وزارت نفت</li>
</ul>
خط مشی‌ها<br />
<ul>
<li>برای تحقق راهبردهای ذکر شده، خط مشی‌ها و فعالیت‌های زیر مدنظر خواهد بود:</li>
<li> تقویت كیفیت فعالیت واحدهای ستادی به ویژه واحدهای هنری از طریق:</li>
<li>حضور با نشاط و هر چه بیشتر هنرمندان متعهد و پیش‌كسوت در گروه ها و انجمن های هفت گانه هنری</li>
<li> تاكید بر تولید آثار فاخر و نمونه در هنر اصیل به عنوان فعالیتی فرهنگی و هنری</li>
<li> انجام مطالعات و تحقیقات كاربردی جهت شناخت نیازهای فكری و روحی استعدادهای جوان و مخاطبین آثار</li>
<li> تقویت كیفیت فعالیت‌های متولیان بخش هنری شرکت‌های تابعه به عنوان مركز ثقل فعالیت‌های اجرایی در تحقق دو راهبرد فوق‌الذكر از طریق:</li>
<li>برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های مناسب برای تقویت توان علمی و هنری هنرمندان زیر مجموعه‌ی دفتر ارتباطات هنرمندان در شرکت‌های اصلی و فرعی، در تهران و شهرستان‌ها</li>
<li> برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های مناسب برای تقویت توان كارشناسی، مربیان و هنرمندان مجری فعالیت‌ها در حوزه هنری شرکت‌های تابعه خاصه شهرک‌های مسکونی وزارت نفت </li>
<li>اعزام مستمر و سازمان یافته هنرمندان پیش‌كسوت، اندیشمندان و فرهیختگان توانمند در آموزش و تربیت هنرمندان جوان در شرکت‌های تابعه خاصه خانواده های ساكن در شهرک‌های مسکونی وزارت نفت</li>
<li> تأكید بر گسترش تعامل انجمن هنری با هنرمندان پیش‌كسوت و متعهد در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت</li>
<li> هدفمند كردن نشست‌ها، همایش‌ها، جشنواره‌های هنری در راستای دو راهبرد اصلی</li>
</ul>
◊ اصلاحات سازمانی و ساختاری از طریق:
<ul>
<li> تاكید بر ایجاد محیطی صمیمی، پویا، تربیت‌كننده و رشد دهنده معرفتی، اخلاقی و هنری برای استعدادهای جدید در حیطه دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت</li>
<li> ایجاد بانك اطلاعاتی هنرمندان و مستندسازی فعالیت‌های هنری و نیز دستورالعمل‌های متناسب با حفظ پویایی یك محیط هنری</li>
<li>بهره‌گیری از سیستم‌های جدید فناوری اطلاعات برای دسترسی به مخاطبین وگسترش فرا</li>
</ul>
081533/24/2023 11:14:07 PM
اهداف كلان
- فراهم ساختن زمینهی رشد، شكوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت انسانی و متعهد به ارزشهای دینی
- ایجاد زمینهی رشد استعدادها و خلاقیتهای هنری و ادبی از طریق شناسایی، تقویت و معرفی هنرمندان برجستهی شاغل و خانواده های صنعت نفت
- معرفی وجوه گوناگون و تخصصی هنر و فرهنگ در نقش آفرینی هنرمندان صنعت نفت
- بهره گرفتن از هنر در تبیین و ترویج مبانی فرهنگ و فضایل اخلاقی در بین کارکنان صنعت نفت
- ایجاد فعالیتهای هدایتگر و نمونهآفرینی هنری و ادبی متناسب با اهداف و برنامهها متناظر با اهداف كلان
سیاستهای سازمانی
- ارتباط و تعامل سازنده هنری چهار شركت اصلی زیر مجموعه وزارت نفت و شركت های تابعه در تهران و شهرستان ها
- توجه به کارکنان و خانواده های هنرمند و استفاده از پتانسیل های آنها
- صرفهجویی در هزینهها
- جذب مخاطبان
- گوناگونی و تنوع مضامین و آثار
- توجه به تحقیق و توسعه در امر فرهنگ و هنر
- استفاده از متخصصان و اساتید هنری (كاركنان و خانواده ها)
- ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح هنری کارکنان و خانواده ها در زمینههای هنری
- افزایش نشاط و بهرهوری در سازمان
- توجه به مكانیزم عرضه و تقاضا با تاكید بر ارزشهای فرهنگی و هنری
- رسالت دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت
در یك جمعبندی فشرده، دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت كشور می بایست رسالت خود را بر پایهی " شناسایی، تشویق، ترغیب و تربیت عوامل تعیین كننده در تولید آثار فاخر هنری" بداند و تحقق این رسالت نیازمند:
- ایجاد محیط رشد و پرورش استعدادهای هنری
- شناسایی نیازهای واقعی هنری
- فعال سازی مكاتب خاص هنری با رویكرد كاربردی
- شناسایی استعدادهای واقعی در عرصههای مختلف هنرهای هفت گانه
- شناسایی آگاهانه مربیان، اساتید، هنرمندان پیشكسوت برای حضور در جمع استعدادهای جوان در صنعت نفت
- انجام تحقیقات مستمر، برای آسیبشناسی عرصه هنر و بهبود روشها
- ظرفیتسازی در امكانات فیزیكی و تجهیزات مورد نیاز، برای آموزش، تولید و عرصهی آثار هنری
راهبردهای اصلی
- از این رو راهبرد دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت كشور در پانزده سال آینده عبارت است از:
- شناسایی، جذب، پرورش و معرفی استعدادهای هنری كاركنان و خانواده های ایشان در عرصه صنعت نفت کشور
- تاكید بر خَلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه جهت موارد کاربردی در شرکتهای اصلی و فرعی وزارت نفت
خط مشیها
- برای تحقق راهبردهای ذکر شده، خط مشیها و فعالیتهای زیر مدنظر خواهد بود:
- تقویت كیفیت فعالیت واحدهای ستادی به ویژه واحدهای هنری از طریق:
- حضور با نشاط و هر چه بیشتر هنرمندان متعهد و پیشكسوت در گروه ها و انجمن های هفت گانه هنری
- تاكید بر تولید آثار فاخر و نمونه در هنر اصیل به عنوان فعالیتی فرهنگی و هنری
- انجام مطالعات و تحقیقات كاربردی جهت شناخت نیازهای فكری و روحی استعدادهای جوان و مخاطبین آثار
- تقویت كیفیت فعالیتهای متولیان بخش هنری شرکتهای تابعه به عنوان مركز ثقل فعالیتهای اجرایی در تحقق دو راهبرد فوقالذكر از طریق:
- برنامهریزی و اجرای آموزشهای مناسب برای تقویت توان علمی و هنری هنرمندان زیر مجموعهی دفتر ارتباطات هنرمندان در شرکتهای اصلی و فرعی، در تهران و شهرستانها
- برنامهریزی و اجرای آموزشهای مناسب برای تقویت توان كارشناسی، مربیان و هنرمندان مجری فعالیتها در حوزه هنری شرکتهای تابعه خاصه شهرکهای مسکونی وزارت نفت
- اعزام مستمر و سازمان یافته هنرمندان پیشكسوت، اندیشمندان و فرهیختگان توانمند در آموزش و تربیت هنرمندان جوان در شرکتهای تابعه خاصه خانواده های ساكن در شهرکهای مسکونی وزارت نفت
- تأكید بر گسترش تعامل انجمن هنری با هنرمندان پیشكسوت و متعهد در شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت
- هدفمند كردن نشستها، همایشها، جشنوارههای هنری در راستای دو راهبرد اصلی
◊ اصلاحات سازمانی و ساختاری از طریق:
- تاكید بر ایجاد محیطی صمیمی، پویا، تربیتكننده و رشد دهنده معرفتی، اخلاقی و هنری برای استعدادهای جدید در حیطه دفتر ارتباطات هنرمندان صنعت نفت
- ایجاد بانك اطلاعاتی هنرمندان و مستندسازی فعالیتهای هنری و نیز دستورالعملهای متناسب با حفظ پویایی یك محیط هنری
- بهرهگیری از سیستمهای جدید فناوری اطلاعات برای دسترسی به مخاطبین وگسترش فرا